fredag 27 mars 2009

Eje Elgh ger oss pallen

1. Felipe MassaÅlder: 27
Nationalitet: Brasilianare
Stall: FerrariVM-titlar: -
Placering 2008: 2:a (97 poäng)
GP: 106Första GP: 2002Pallplatser: 27Vunna lopp: 11
Hemsida: http://www.felipemassa.com/
Eje Elghs kommentar: - Felipe Massa får bli nästa utropstecken på min lista, speciellet då jag i sändning kritiserat hans körning. Men han har utvecklat sig från en hög nivå till en ännu högre. Kommer att vara otroligt hungrig och kan hålla ihop sakerna. Dessutom har han blivit en guldpojke nere hos Ferrari och det kan ge honom mycket. Jag vill inte kalla hononm försteförare, men han är en nallebjörn som alla tycker om i stallet. Han skrattar och ler och folk tycker om det. Och han är väldigt flitig och ambitiös. Sitter i förmodligen den bästa bilen. Har lärt sig mycket av Michael Schumacher. Det paketet ger honom VM-titeln.

2. Robert KubicaÅlder: 24
Nationalitet: Polack
Stall: BMW SauberVM-titlar: -
Placering 2008: 4:a (75 poäng)
GP: 40Första GP: 2006Pallplatser: 8Vunna lopp: 1
Hemsida: http://www.kubica.pl/
Eje Elghs kommentar: - Kubica får representera det stora utropstecknet på min lista. Han är en otrolig talang och en otrolig personlighet. Kubica nöjer sig inte med att vara tvåa, och jag tror att BMW kommer att lägga stor vikt vid att lyckas få fram honom i år. De är de enda som inte levererar motorer, för de har bestämt sig för att de vill vara i topp. Det tror jag gynnar Kubica.

3. Kimi RäikkönenÅlder: 29
Nationalitet: Finländare
Stall: Ferrari
VM-titlar: 1Placering 2008: 3:a (75 poäng)
GP: 140Första GP: 2001Pallplatser: 57Vunna lopp: 17
Hemsida: http://www.kimiraikkonen.com/
Eje Elghs kommentar: - Hans namn är sammankopplat med otur, VM-titeln till trots. Men man blir lite frågande hur långt det kan räcka. Han är den förmodligen snabbaste av dem allihop när allt stämmer, det är odiskutabelt. Dessutom ser det ut som att ferrarin är snabb, därför är han med i toppen. Men det räcker inte att vara snabb - så jag sätter honom inte överst.

Tack Eje Elgh för din "ranking" av årets förare. Ni får hela listan här.

Go, Button Go!!

0 kommentarer: